Dec 30, 2010

Gambar-Gambar Hantaran Perkahwinan

Salam.. Hari ni nak share dengan bride-to-be ataupun sesiapa yang nak membantu kakak atau abang atau adik atau sanak sedara nak buat hantaran. Mungkin sedikit sebanyak boleh dapatkan idea. Cara2 nak buat boleh agak2 dengan tengok gambar (^__~) hehehe..

OK, bermula dengan hantaran dari belah lelaki:

Jumlah: 7 dulang
tema: biru dan pink


set skin care dari produk SimpySiti


Jubah gaun

Sirih

Set perfume, hand & body lotion BodyShop
Choclate Cadbury

Jam dan sabun (potpouri) - buh dalam baldi kecil yg comel

Handbag dan kasut
(jenama lain2. bedal ajelah..)

Choclairs dan yg putih tu aku lupa nama ape..

Yang di bawah ini adalah hantaran aku bagi pada Encik Shafiq
Jumlah: 9 dulang
Tema: Pink, merah, kelabu, hitam, hijau .. (aaah.. campur2 kaler aku buat)



Piring 3 tingkat bubuh choclairs.. dan coklat tango

Cupcakes (tempah dari www.anisbakery.net)

Set skincare dari Garnier..

Biskut dan coklat lagi

Jam tangan

Buah2an campuran beli kat pasar malam. Biar murah asalkan segaaar!

Kasut

Set belt+Wallet+Pen

Buku2 bacaan selepas kahwin

Untuk hantaran kepada lelaki, aku banyak lebihkan makanan. Selain untuk memberi makan kepada keluarga dan pengiring2 belah lelaki, hantaran makanan juga dapat menjadi penyelamat kalau kata at last time rasa macam tak cukup lagi bahan2..

Ok, itu saje. Nasihat aku, belajarlah dari buku ataupun mereka yang dh berpengalaman. Kalau mcm family Encik Shafiq ni, hantaran dia agak lain dari apa yang selalu aku tengok, di mana mereka menggunakan hiasan hantaran ala2 kertas wrapping biru dan pink. Satu kombinasi warna yang berani dan nampak lembut. Unik sangat! Manakala aku, beli kotak berbentuk love pelbagai saiz di kedai romantika, beli tali2 reben kecik dan besar, bunga plastik segala kaler, kain net lagi.. Macam2 aku ni. Tapi untuk kawan2, tidak salah untut mencuba sendiri dengan menggunakan kreativiti sendiri. Good job to everyone!

4 comments:

  1. basyi..sgt kiut kaler pink n biru tu..sesuai tuk basyi..hehe

    ReplyDelete
  2. hehe.. basyi pun suke. memang sayang nak buang yang bunga2 tu. gantung dlm bilik jd hiasan :)

    ReplyDelete
  3. bila lah i nk kawen pulak kan.
    haha~ ;p

    ReplyDelete